Barnmorskan och Kotten

Igår var jag först hos min BM, det var även en studerande med som tag väldigt väl hand om mig:) Kändes jätte tryggt. Vi tog prover och allt såg bra ut, även mitt blodtryck som brukar ligga högt pga mitt hjärtfel har sjunkit vilket jag var väldigt tacksam över!:)
Sen pratade vi en sväng och sen lyssna på Kottens hjärtljud! Det var så facinerande! Så underbart att få höra. Allt är ju bra! Varför har jag oroat mig! Men det kommer jag att fortsätta göra till dess att Kotten kommer ut!
Sen prade vi om det problemet som dykt upp under graviditeten och det skulle jag ta upp med läkaren när jag ska dit och han sa kolla Kottens hjärta! BM hade även hon bokat en tid och den var tidigare än den tiden som Barnmorskan på RUL:et hade bokat så jag tog den. Redan den 9:e! Åh vad jag längtar. Då kan nog den sista lilla stenen släppa hoppas jag på!
Nästa tid hos BM är den 21:a Mars. Dvs vecka 24!:)
Tiden rusar verkligen förbi fast den ändå går långsamt på något sätt. Svårt att förklara, men vill bara att det ska bli dags nu!:)

Idag har jag tvätt och städ dag! Ska ut till mamma och anders ikväll (vilket var en evighet sen!) och äta gott och snacka skit! Längtar så där ska jag väl vara till strax efter 6! Så innan dess ska jag hinna lååångt här hemm! Med det tvättberget som vi har skaffat oss så ska jag stå som en hök utanför tvättstugan 12 när tiden börjar;)

Och imorgon eftermiddag kommer Sandra hit! Var säkert över 1 år sedan vi sågs, om inte längre så det ska bli kul att fika lite och snacka skit. Och hon har med en bebis i magen så det blir nog lite sådant snack med:)

Vill även få i ordning så snart som möjligt i lägenheten, så att när sakerna till Kotten är inköpta att det bara är att ställa i ordning. Så "datarummet" försvinner så det ska rensas ut och målas om. Har nu en underbar orange fär på väggarna(?!) Så det ska nog bli vitt men funderar även på om man ska slänga i lite pastellfärger i breda vågräta ränder på en av väggarna. Skulle nog kunna bli lite fint:)
Alla såna saker vill jag göra NU, men det vet jag inte går och jag har tur att Jocke stoppar mig emellanåt. Det behövs! Vi behöver varandra för att fungera:)

Älskling. Kärlekens tecken mellan oss är Kotten som ligger i magen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0