Lekis nivå i rikstaden!

Sitter och äter lite frukost innan jag ska springa över till grannen för en promenad med deras hund. Har kommit på det, att jag måste äta det första jag gör på morgonen annars börjar jag må illa... Men så har det nästan alltid varit.
Idag har jag inga större planer vad jag vet än. Plocka iordning lite i hemmet funkar ju alltid;)

Det är ett sådant himla ståhej kring att SD blev invald i rikstaden. Jag kan erkänna att jag är splittrad i frågan.
SD´s 3 huvudfrågor handlar om Asylpolitik, Brottslighet och Äldreomsorgen. Går man in på SD´s hemsida och kollar upp filmklippen som finns om varje huvudfråga och lyssnar på den tycker jag med att det låter bra.
-Att för tillfället stoppa invandringen för att bygga upp ett bra Sverige av alla som är här!
-Att öka straffen på brott så att mördare får längre straff än skattefifflarna (idag är det tvärtom)
-Att dom äldre ska få åldras med värdighet och att höja pansionen.
Men bara för att jag tycker så här innebär inte att jag är nazist eller rasist!
Självklart förstår jag oron som finns! Klart man blir orolig när det händer något nyutt och som är så pass stort!
Men över 7% av svenska folket kan ju omöjligt vara rasister eller nasistern. Det är bara gilla läget nu, för dom är invalda och kommer att sitta där i minst 4 år. Och att dom andra partierna vägrar prata med SD tycker jag är lekis nivå. Dom har inget val!
Vi får se vad Fredrik gör åt situationen..

Nu ut på min promenad!


Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0