Genus

Kollade Boston Tea Party där dom bjöd in Amelia Adamo och prade om manligt och kvinnligt - genus perspektiv.
Dom prade om XX och XY kromosomer och om man kan genom ställningar välja vilket kön det kommer att bli på barnet... Det handlade inte så mycket om ställning utan möjligvis i vilket fas i ägglossningen du är.
XX= kvinligt
XY= manligt



XY kromosomerna är snabbare i början med det är inte säker att dom orkar ändå fram. Och XX kromosomerna är långsamma i början men bra i spurten.
Är du i början av en ägglossning och ägget fortfarande ligger i någon av ledarna så är det mest troligt att du får en tjej om du blir befruktad.
Är du mitt i en ägglossning och ägget ligger utanför någon av äggledarna så är det mest troligt att du får en pojke.
Ganska intressant faktiskt. Sen tror jag väl kanske inte att det stämmer till tusen.
Men hur skulle det bli då, om det stämmde? Skulle folk då när dom vill skaffa barn börja planera mera sitt sexliv efter vilket kön dom vill ha på sitt barn? Skulle ägglossningstesten som numera finns bli mer säljande, eller skulle man ha mer koll på sin cykel som kvinna?
En ganska stor tanke funderare.

Jag skulle då aldrig (vad jag vet om nu) planera för att få ett visst kön på mitt/mina barn.
Så läne jag får friska barn så spelar det mig ingen roll om det är en hon eller en han.

            

Pojke?                                   Flicka?

 

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0