Doktorn + Bönsallad

Idag ska jag till min hjärt läkare. Dom skulle ta prover och EKG och sedan ett sedvanligt besök, av frågor som:
"Känner du någon skillnad i kroppen?" "Mår du som vanligt?" Och sedan berättar man på alla frågor och får något slags mummel tillbaka. Nicknicngar, hummande, och en penna som skriver på ett papper. Det är alltid lika givande;)

Igår till lunch käkade jag biffar helt gjorde på köttfärs och lite ägg, och till det en vanlig sallad och en bönsallad.

Till kvällsmat blev det Rådjur och stekta grönsaker och bönsallad till det.

Jag älskar bönsalladen. Den är så grymt god.

Du tar:

1 burk Kikärtor
1 burk Keadneybönor
Purjolök
Salt
Peppar
Olja
Vinäger

Häller av bönorna i ett durkslag och sköljer av. Låt stå och rinna medans du
skär purjon. Häll bönorna och purjon i en bunke. Krydda, så mycket som du själv vill.
Samma sak med oljan och vinägern. Ha i ett par msk olja och vinäger har du i beroende på
hur mycket du tycker om det. Jag brukar ha samma mått på oljan som vinägern, men jag tycker mycket om vinäger så det är upp till var och en.
Låt stå kallt, och servera kallt!

SUPERGOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0