Hittebarn


Har varit vaken sen 06.30. Skickade iväg J till jobbet och låg sedan och läste min bok fram tills för en lioten stund sedan. Det är det som är så klurigt med böcker. Vissa fasnar man för så lätt och kan inte lägga ifrån sig. Detta är en sådan bok. Hittebarnet av Katerina Janouch. Tredje boken i en följetång. Och jag ahr varit lika fast vid dom andra böckerna med.
Gick upp då hungern gjorde sig påmind, men har fortfarande inte stoppat i mig nåt i magen. Te vill jag ha i alla fall. Köpte en tekanna på IKEA sist jag var där. En i glas med svar lock och en hållare för själva teet. Jätte snygg och smart!

Igår blev det lite städning. Badrummet och köket i alla fall. Ska ta resten idag hade jag tänkt. Är grått och urrigt ute och jag fryser för första gången i lägenheten. En sådan här mysig dag då ljusen ska tändas och man ska kila runt i raggsockor... eller vi kanske inte är där än. SÅ kallt kanske det inte är, men gud vad jag längtar.

Längtar även efter att få börja nya jobbet! Ska bli så skönt med rutiner igen och en trygghet av ett helt annat slag! Fantastiskt! Vill bara att tiden ska gå fortare!:)

Har fortfarande inte bestämmt mig för vad jag ska rösta på i valet. Är svårt då jag tycker att få håller vad dom lovar och att mycket annat fliks in emellan lovorden. Tänkte sätta mig någon dag och gå igenom det jag tycker är viktigast och se vilket/vilka parti som står för dom frågorna.

Nu ska jag nog sätta på den där kannan med te och kanske göra mig lite frukost med?



Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0