Tova...

Har ni gjort det någon gång? Jag började med det förra julen ungefär, eller ja lite innan förra julen. Sen har det legat på hyllan, men nu ikväll började jag igen. Det är skit kul!

Du använder ull och nålar i den. Inte med en vanlig synål utan med en speciell nål som gör att varje gång du sitcker ner nålen och drar upp den igen fasnar dessa små ulltrådar i varann och du kan forma vad du vill.
Jag har gjort små tomtar, hjärtan och stjärnor. Ganska jul inspirerat i och med att jag bara har ullen färgad i rött, och sedan naturligt grå:) Ska fota så att nifår se hur fint det fakitkst kan bli.

Funderar på o sätta brochar på baksidan av dessa figurer så kan man ha det som broch:) Ett riktigt kul och billigt julklappstips:)

Nålarna har jag köpt på "Vävknuten" i stan, men det borde finnas på både Hobbex, Panduro osv. Syaffärer  borde nog oxå ha dessa. Tov nålar, fråga efter det så vet dom vad ni menar. Min ull köpte jag i Norge förra året.
Du kan få tag på det via Panduro oxå. Dom har även broch nålarna som du syr fast på baksidan.

Jag har även blandat min gråa och röda och har båda färgerna i mina verk.. Lovar att bild kommer snarast:)

Har ätit mumsig kycklingryta i kväll.. Satt inte helt fel. Älskar kyckling!
Även kollar reprisen av Bonde söker Fru. Eller Bonde söker Man;) Tycker det är bra för hela Sverige att Tv4 tar med en homosexuell man och visar att det är helt ok, vilket det för vissa fortfarande inte är. Så ros till Tv4:)

Ne nu blir det hoppa in i duschen och sedan vidare till tovningen;)

Hörs senare!

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0