Pics.

Jag är trött. Kan inte sova. J ligger bredvid och snarkar. Han verkar sova gott. Mumlar något ord i sömnen.
Han sprider ut sig i sängen. Det kanske är den förturen man har när man somnar först, att man får spreta med alla kroppsdelar (ja, nästan alla då)? Jag själv ligger och tittar runt på bloggar. Kollar serier på Play tv på alla möjliga kanaler (eller SVT, TV3, Kanal5 och TV4)..
Imorgon ska jag städa lite, och söka jobb. Jag har ju gett mig tusan på det nu så vi kan köpa oss ett sött litet hus. Man kan ju inte få nog när man går in på http://bovision.se/ , det är ju bara en för underbar sida. Men dom där pengarna ska alltid vara ett hinder... Så tråkigt! Men jag får drömma mig bort så länge och sen ska jag hitta det där förbaskade FASTA jobbet så vi kan flytta till vårat hus på landet.

Okej. Mitt dröm hus då?!

Det ska vara lite äldre. Ha någonslags historia. Man ska känna att det lever. JAg vill ha öppna ytor vid kök och vardagsrum, men ganska familjära ytor vid sovrummen. Lite mer privata. Det behöver inte vara stort, men alla 3 barn som Jag vill ha (J tycker att det räcker med 1, MAX absolut MAX 2) ska få plats.
Det ska även finnas ganska stor tomt, så våra hundar som vi ska ha kan springa lös, och att barnen har någonstans att leka och härja runt. Jag vill ha dubbla garage och en friggebod för våra besökare som ska komma och sova över (eller om jag och J tröttnar på varann och vill sova själva någon natt:P) hos oss.
Jag vill ha ett hem öppet för alla! Där man knner sig välkommen och man trivs.
"Du vet inte hur många vänner du har, förens du har ett hus på stranden. Då kommer dom tillbaks igen..."

Saken är den att J kan kolla på hus som är nästan fallfärdiga, fast han inte är ett dugg händig så "ser han möjligheterna".. Ja, jo det är ju sant, men vem ska fixa det?! Jo då kom han ju på den briljanta idéen att han har 1 vän som är rörmokare, 2 snickare och 1 murare och 1 elektriker. Klappat och klart! Han har ju redan ordnat det mesta han;)  Så allt kanske går och lösa ändå. Det återstår att se...
Så om jag skulle ta och drömma mig bort till husens värld en stund till, sen somnar jag gott:)





Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0