5 dagar kvar till flytt!

Nu är det nedräkning på hög nivå. Jag tycker det har kännts som så läng tid kvar till flytten,
men det har de ju inte varit.
Igår var jag och J lediga samtidigt så då passade vi på att packa! Kollade igenom alla kartonger på vinden efter hans saker. Jag packade ihop mitt, och kläder började vi lägga ner i väskor för vi kommer inte använda allt tills på söndag.
Så vårat sovrum ser nu ut som ett kartongkaos. Berg av kartonger överallt! Men de blir nog skoj när vi väl kommer dit. Det är de jag längtar mest efter. Att få börja plocka upp och se vad vi har. Jag har ju inte sett hans saker, medans han inte sett allt mitt då de står hos Farmor och väntar.
Klart att det inte kommer kännas riktigt som vårat i och med att tapeterna är gräsliga, och att ingen av oss tycker om dom. Men vardagsrummet kommer vara nytt. Nymålat tak och Nytapetserade väggar. Ska hämta ut en väv idag till väggarna, sen kan Linda börja tapetsera:)
Hittade även skit snygga tapeter på Flügger som vi ska ha på 4 våder i hallen. Dom var dyra men Pappsen skulle ge dom till oss i inflyttningspresent:) Så snäll!
Käket kommer jag nog att måla. Det blir bäst om man skulle tappa en burk olja i golvet och det skulle spruta över alla väggar så går det bara att torka bort, till skillnad mot om man har en tapet:P

Idag ska jag iväg och skjutsa Malena till Sjukhuset för deras bil hade pajat, så jag ställde upp:) Sen ska jag hämta ut väven till vardagsrummet och sätta upp lite lappar:)

BTW. Jag är numera "Hemmafru". "Mellan två jobb" låter mycket fulare!;)



Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0