grekisk sallad och pannacotta

Jag är sjuk. Förkyld. Och mitt hostande på natten stör älsklingens skönhets sömn:/ Jag snorar vilket resulterar i att jag inte får någon luft och börjar snarka oxå! Stackars hjärtat. Han kan inte ha de lätt!;)

Idag var jag och sa upp lägenheten jag skaffat mig för lite mindre än en månad sedan. Jag har nämligen fått ett nytt hem:) Hemma hos hjärtat och hans familj:) Tackar Tackar!
Så nu kommer jag flytta allt lite pö om pö:) Känns toppen!:)

Var även en sväng förbi konsum efter jag vart på Tfast. Så när jag kom hem lagades det mat:)
Grekisk sallad och pannacotta. Tror dock att salladen var lite att ta i.. Vet inte hur många av dom som äter det över huvud taget:P Men ett försök i alla fall:) Jag vet att vi är två som äter det så då får vi väl äta det till förbannelse om ingen annan tycker om:)

Pannacottan tror jag dock blir mer uppskattad. Hade i blåbär:) Vi var ute i skogen för ett par dagar sen och plockade blåbär och svamp.. Det var dom sista blåbären för endel av dom höll på att torka, men ett par liter fina fick vi i alla fall:) Svampen fanns det gott om. Vi hade nog kunnat stanna ett par timmar till om inte J och R hade fått för sig att bada, och att jag blev hungrig och därmed grinig...

Så nu sitter jag här och väntar på att folk ska komma hem:) M på jobbet och kommer säkert hem jätte sent. A på jobbet och kommer mellan 6 och 7. K är med kompisar. R tankar ner musik och M duschar...Och J är på jobbet och kommer oxå hem sent sent... Jag själv sitter i köket och gör inte mycket för världen. Har satt igång en maskin disk med. SKulle verkligen, VERKLIGEN behöva tvätta, men ja vet inte... Det får nog bli senare:)

I helgen blir det nog ganska lungt... Söka lite jobb osv... Ska fylla i ett fråge formulär oxå och skicka in för jobbet nästa vecka.. Skulle va gjort för ett bra tag sen, men senast söndag kväll ska det ligga på lådan:)

Ne om jag skulle ta och hosta mig vidare.. Lite honungs vatten kanske skulle sitta på sin plats:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0