Nyårslöften

Idag hade jag super lugn på jobbet! Så emellan maten blev klar så stod jag och spåna lite på nyårslöften, som jag måste följa, och jag tänkte faktiskt börja med att ta tag i endel redan på torsdga. I alla fall spåna lite.
Jag håller just nu på att sluta röka. Sist gick det inte så jäkla bra, men det var ng för att jag slutade så tvärt. Nu har jag hållt på och trappat ner och det går jätte bra. Från 1 paket på kanske 2 dagar så är jag nere på 1-2 cigaretter per dag! Vilket för mig är stora framsteg! Så till nyår så ska jag vara helt rökfri!

Alltså, Löfte nummer 1: Sluta röka!

Jag har även varit extremt dålig med godsaker. Jag äter på tok för mycket godsaker! Jag märker av det på kroppen och i sinnet. Så, Löfte nummer 2: Endast lördagsgodis på LÖRDAGAR för 20 kronor. Varkern mer eller mindre! Då får jag välja om jag vill ha godis eller chips, antingen eller! Blir jag sugen så får jag dippa grönsaker om dippen består av Turkiskyoghurt eller lätt produkter.

Jag ska även göra någonting åt min vikt! I och med att jag tryckt i mig massa godsaker så syns det även på vågen, vilket jag inte uppskattar! Och i och med att jag har hjärtfel från födseln så är en högre vikt inte alls bra för mig.
Löfte nummer 3 blir:
Att den 1 Feberuari gått ner 5 kg.(Det brukar ju gå fortast i början vad jag vet)
Den 1 april gått ner 10 kg. Visst borde detta vara realistiskt?!
Att den 1 juni gått ner 15 kg...
Och att den 1 augusti gått ner 18 kg...

18 kilo är mitt mål! Så med rätt kost och motion och inställning tror jag verkligen att jag ska klara detta! Jag vill verkligen klara detta! Så tips och råd och pushningar uppskattas mer än väl!:) (Det är detta jag ska kolla upp mer på torsdag)
Med Löfte nummer 3 så ingår såklart att motionera mera!

Vill dock tillägga att jag inte heller ska dricka läsk, förutom på kalas eller festligare tillfällen!:)

Detta är i alla fall en del. Så jag hoppas och tror att jag ska kunna följa det! Kommer säkert komma på mer, men jag tror att detta är realistiska mål.. Hoppas i alla fall!:)



Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0