Konstaterad Svininfluensa!

Japp. Jag har gris sjukan. Läkaren ringde igår eftermiddag och meddelade detta.
Detta betyder ju att dom som redan varit sjuka i hemmet troligtvis också har haft det, och att det är dom jag fått mitt av.
Du smittar inte längre andra när du har varit feberfri i 1 dygn eller efter 1 vecka från insjuknandet.
Så på fredag är jag frisk igen, eller tidigare beroende på hur det ser ut med febern.
Men kroppen känns redan bättre och febern går ner mer och mer för var dag som går! SKÖNT!
Men jag får dock inte träffa människor än. Gör jag det, ska jag använda munskydd, men det skrämmer ju livet ur folk, så jag stannar inne. Bästa för alla parter skulle jag tro!
Och jag som skulle med J till mamma och hennes gubbe på middag imorgon. Men hon ville inte att jag skulle komma, så jag får stanna hemma...
Hennes gubbe sa något roligt i telefonen igår när vi prata:

Han: "Vet du hur man undviker att få svin influensan?"

Jag: "Nej" (misstänksamt sagt)

Han: "Du kastar ut suggan du har där hemma och byter mot lammkött!"

Haha, vad karlar kan vara fyndiga!

Nehe, dags att proppa i sig tabletter mot gris sjukan... Har i alla fall inte börjat växa ut någon knorr än. Det är jag tacksam för!


Nöff Nöff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0