KÄRLEK hur fan gör man?

Jag håller på och läser Bob Hanssons bok där han frågar personer som vet saker om kärlek.
Just nu har jag precis läst klart om kapitlet med Gitte och Thomas som har en gård i Värmland, Ängsbacka kursgård där amn går på kärlekskurs. Ensam eller som i par. Dom säger mycket kloka saker. Endel kanske lite för djupa, men ändå många kloka saker.
Jag har hört, läst mycket kloka saker den senaste tiden. I Sex and the City;), Av Lisa, min gamla lärare på gymnasiet och ur Bob Hanssons bok.

Tjejer har 400 (eller 4000) nervtrådar mellan höger och vänster hjärnhalva.
Killar har 40!!!
Då är det inte konstigt att tjejer tänker, analyserar och fantiserar mer än vad killar gör!
en varför?
Killar är ju enklare än vad vi tjejer är. Killar säger en sak, och menar det. Inget annat!
Tjejer däremot kan analysera allt det en kille sagt och få det till något helt annat! Men då blir det ju bara tok!
Det kanske är dags att hänga på killarna i deras tankebanor. Bara på det här planet alltså!
Så frågan är om vi är smartare än killarna eller om det är tvärtom?!



Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0