En rivstart på morgonen.

Vaknade av att det väsnades som tusan. Försökte lokalisera vart det kom ifrån. Drömde samtidigt så jag trodde det var därifrån, men icke. Det visade sig vara en flyttbil som stod där ute och gjorde allt liv.
Jag gick och la mig i sängen igen, men insåg rätt snabbt att det var idag dom skulle rensa på prylar i rummen där nere (cyklar osv.) Jag hade inte märkt upp min så på med kläderna och ner och se om jag kunde hitta vårat förråd. Men nej så jag bedrog mig. Det fanns ingenstans. Så upp igen för att hämta papper och tejp och satte upp en lapp på min cykel så att den inte ska bli borttagen.
Ringde till wifie (Michis) och skulle prata men hörde inte ett smack av vad hon sa, i och med hennes praktik. Så hon skulle ringa senare.
Mår inge vidare, så vi får se om det blir skola idag.

Michis kom upp igår efter det att hon sagt godnatt. Hon kunde inte somna, så vi satt och pratade. Djupa samtal. Säkert 
1½  timme! Vi disskuterade varför man gör som man gör i livet. Varför man fokuserar mycket mer på dom negativa sakerna än dom posetiva. Jag menar dom du har en dag där något går dåligt på morgonen så kan det kännas som att hela dagen är förstörd, även om resten av dagen flyter på, så kan du inte släppa incidenten från morgonen.
Men händer en bra sak så kan du vara glad för den en stund, men sedan går det över och återigen fokuserar man på det negativa. Varför?

Jag tänker alldelles för mycket. Hela tiden. Och alltid varför frågor! 

Nu har jag ringt och sjukanmält mig till skolan i alla fall. Mår piss. Vet inte vad som är fel. Får kurera mig lite istället.  
Ska nog städa lite oxå. Då blir wifie glad när hon kommer hem!

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0