Hur går man bäst ner i vikt?

Jag har ju nu en massa nyårslöften jag ska få gå igenom. 1 utav dom är ju att jag ska gå ner i vikt. Jag vet hur mycket jag vill gå ner, och jag har 4 delmål. Men hur gör jag bäst för att gå ner i vikt och behålla den? Jag är ingen person som kommer och räkna hur mycket jag stoppar i mig. Det känns bara för mycket, utan mer "ta-bort-onyttigt-äta-mer-nyttigt" stilen... Det skulle funka bättre på mig än att räkna hur mycket det är i en macka och sedan gå dö hungrig resten av dagen osv. Nej inte min stil!
Så hur gör jag bäst på matvägen för att gå ner i vikt och hålla den när jag väl gått ner? Finns ju så mycket och jag undrar om ni har några egna erfarenheter som ni kan dela med er av? Så jag kan få lite tips:)



Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Linda Allerhed

Hallå :) åh träning och hälsa är en passion för mig! det där med att räkna är hopplöst precis som du säger! man blir bara dum i huvudet! haha. Promenader är det bästa för en som inte tycker om/ hinner träna på gym. det gör massor! och är supr skönt! köp hem hantlar bara, finns billigt på ÖB/Rusta. o ch göra små övningar 10 rep3. benböj ja allt du kommer på! 100 situps hjälper INTE! bortkastad tid. köp gärna pilatesboll och gör 14 rep3. anars gör du bara situps p¨å golvet. långsamt och fokuserat 14*3. pumpa en massa och göra flera hundra gör bara att du får putmage! JAG VET! maten då. försök att undvika att blanda kolhydrater och fett. alltså pasta, potatis mm med feta såser och så och äta ist Protein(fisk,kyckling,köttmm) med fett eller protein med kolhydrater! du binder inte fettet och lagrar på dig på samma sätt då!! mycket bra! mindre portioner bara men glöm inte att unna dig någon gång. och svält dig inte!!! :D vill du ha mer tips så skriv! för det här ämnet är som gjort för mig! LOVE IT!!

2009-12-16 @ 17:00:22
URL: http://metrobloggen.se/lindaAllerhed

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0