otrohet.otrogen.bedragen.

Att vara otrogen. Att bli bedragen. Båda saker låter hemska. Är säkert hemska oxå. Men jag har svårt att tycka att vara otrogen är lika hemskt som att bli bedragen.

Ja menar, där väljer du ju i alla fall. Du väljer att vara med en annan person fast du redan har ett föhållande.
Att bli bedregen är ingenting du väljer. Det kommer som ett brev på posten. Helt oväntat och overkligt.
Men just själva tanken att du är i ett föhållande med en person. Och när du inte är med den personen och frestelsen faller sig på så pussar/kysser/har sex vad du nu än gör, med en annan person. Varför i hela friden då för?

Jag har hört och läst folk försökt förklara sig om varför dom bedrog sin partner.
1. Dom behövde bekräftelse på att dom fortfarande var attrasktiva hos andra.
2. Det var osökert i sitt nuvarande förhållande och då "trösta" dom sig med någon annan.
3. Dom behövde närhet och kärlek?!
4. Det var en dum fylle grej!

Alla dom här bortförklaringarna låter illa i mina öron.
Om vi tar 1:an. Varför ska man leta efter bekräftelse hos andra när man är i ett förhållande och redan blir bekräftad där? Och varför ska man hitta bekräftelse hos andra? Vet man inte själv vad man tycker om sig själv?
2:an Om man har det knackligt i sitt föhållande så finns inte lösningen i att vara med någon annan! Jag är helt övertygad om det! Är du kär i personen du är tillsammans med, lös då problemet. Är du inte kär eller vet du inte? Ne men då kanske inte ni ska vara tillsammans.
3:an Närhet och kärlek? Förstår man inte det själv. Visst, närhet kan du få av att vara med någon annan 1 gång, men kärlek? Kärlek får man INTE från ett one night stand. Trust me on that one!
4:an Men då kanske man inte ska dricka så förbaskat mycket. Om man nu har svårt att hålla sig ifrån karlar/kvinnor när man är full!

Jag kan inte på något sätt acceptera en otrohet. Och var går då gränsen. Jo vid en puss. Jag är stenhård! Varför ska man gå runt och pussa, kyssa, hångla med, ha sex med andra när man redan har en person som det är meningen att man ska älska och vilja vara med?! Förklara det för mig. En vettig anledning!
Otrohet är under inga omstädnigheter tillåtet! Varför skulle det vara de?
Är man med en person. Älsakr den och vill vara med den så var då med den personen!
Om du vill vara med någon annan, ja men avsluta då det du har med den första innan du hoppar på nästa!

Och att vara otrogen mot en person och inte berätta det... Hur tänker man då? Hoppas man på att komma undan med det? Att ingen ska få veta? Tror man på det? Och hur kan man leva med en sådan sak?!
Hu kan man säga till personen man är tillsamans med att man älskar han/henne och vill vara med den personen, om man vänstrat med någon annan? Hur kan ens samvete leva med det?
Och om du inte var diskret i din otrohet, och kysste någon öppet bland folk. Tror du inte att det kommer att komma fram? Klart det gör. Förr eller senare! Skulle de då inte kännas bättre att du själv har berättat det för din partner än att han/hon ska få höra det från någon annan som den kanske knappt känner?

Jag kan ju bara säga det att om någon var otrogen mot mig så skulle jag vilja att han berätta det för mig. På en gång! Och helst ska han redan ha packat väskan och vara på väg ut från huset/lägenheten eller var fan vi nu befinner oss.
Jag har aldrig varit otrogen mot en person. Jag skulle aldrig i hela mitt liv vara otrogen. Det kan jag skriva under vilka papper som helst på! För mig är det de absolut dummaste en person kan göra!

Och förstå känslan när du får reda på att personen du älskar och vill vara med har varit med någon annat på ett eller annat sätt. Hur skulle man reagera? Hur går man vidare efter något sådan? Och hu ska man kunna lite på någon annan efter det?

Det här är en fråga som jag skulle kunna prata om i flera timmar. I dagar. Jag tycker det är ett intressant ämne och vill veta vad fler tycker om just otrohet. En fråga jag inte tror att jag kommer att tröttna på...


Hoppas eran dag blir bra:) Och jag kommer vänta ivrigt på kommentarer;)

Kärlek! Och mer kärlek till er som blivit bedragna någon gång. Ni förtjänar äkta kärlek! Hela livet ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0