fredag/lördag

Halloj.

Fredagen, vad gjorde jag då, jo jag var hemma. Satt o dega hela dan... Eller ja färgade håret iofs:)

Sen pratade jag med Anna så jag bestämmde att jag skulle dit på kvällen. Blev dit skjutsad av mamma till 7 ungefär.
Hennes mamma bjöd på glögg innan hon kom hem och så käkade vid potatisgratäng och rostbiff, sallad och bröd o rödvin till. O inte nådigt stora vinglas det var heller! De räckte hela kvällen!;)

Sen kollade vi Mamma Mia och jag hade köpt med mig lite gottis så vi dippade morots- och gurkstavar i OLW´s "Holiday" dipp! MUMMA! Och sedan 50% less fat chips samt lite choklad och lakris:) En sjukt lyckad kväll!
Låg och skrattade och pratade om allt mellan himmel och jord till halv 3 då vi tyckte att det var dags att sova i och med att vi skulle upp vid 8:P

Åt lite god frukost vid halv 9, drack gott te och åt mackor innan vi bytte om och åkte in till stan. Skulle hämta Annas systerbarn som hon ska ta hand om denna vecka då hennes syster är på semester. Hämtade barnen och syster, åkte runt halva stan innan vi lämnade av henne och åkte vidare till Willys för att handla. 1 kundvagn med mat och 1 kundvagn med 2 stycke barn:)
Allt gick jätte smidigt och det var riktigt kul! Tack Anna för en as kul kväll/dag!

Blev avlämnad vid Sporthallen och plockade upp Linnea efter hennes träning, gick till bilen där mamma satt och väntade och tog en sväng förbi Donken och köpte mat att ha på vägen till Malmköping.

Blev lite besviken över att den var så liten, har för mig att marknaden vart större, och dom sa det inne i affärerna att det var dåligt med folk och stånd. Men jag hittade ett par ull tofflor, går in dom nu, underbart sköna! Varma och med skaft!
Sen köpte jag lite julklappar, och ville hitta sånt där gott marknadsgodis, men icke!

Vi stannade till hos Anci och Micke och hämtade upp våra korvar som vi beställt. Så ikväll ska dey smakskas korv!:D

I morgon blir det jobb 9-17 skönt med lite helg jobb, det klirrar fint i kassan:) Sen kommer jag antagligen sova med Anna och barnen i början på veckan, en fika ska ev. hinnas med och sedan blir det lussebullsbak för hela slanten. Börjar på onsdag och bakar dubbla satser hela dagen, och sedan på torsdagen så kör jag dubbla satser x1 på torsdagen efter jobbet. Så är dom så färska som möjligt till fredagen.
Blir fint med lite extra där oxå. Vet dock inte hur mycket det blir..

Ikväll blev det kycklinggryta med rödvin och charlottenlök och potatis. MUMMS!
Så nu ska vi äta lite frukt, sedan kex oxh ost och korv och kolla massa TV:) Skönt med mys kväll!
Myskvällar är aldelles för underskattade!:) Mer mys åt folket!

Kärlek!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0