Bröllop

Nej, jag ska inte gifta mig. För att gifta sig behöver man en man. Och jag är en man kort....
Men jag vet nu hur jag vill ha mitt bröllop om jag väl skulle gifta mig någongång.

Jag har aldrig kunnat se mig i en stor fin vit klänning i en kyrka med massa gäster och presenter och vara så där jätte fin.
Nog för att jag fick mersmak för det när jag var på balen i våras, men nej. Mitt bröllop ska se ut mer såhär...

Jag vill bjuda in alla vänner och familj till en fest. En grillfest, eller en försenad födelsedagsfest. En grillfest. Ja, en grillfest ska det vara. Det är sommar men inte i början på sommaren, för man har hunnit bli lite sådär sommar brun. Röd om kinderna och lite solblekt hår. Så det kanske är i slutet på Juli eller så:)
Alla våra (för jag ska ju gifta mig med en man. Han och jag = Vi) vänner är där och familjen, den närmaste. Inte alla kusiner och mostrar o fastrar kanske, men ja. Vi står för maten och i hemlighet drycken oxå. Men det vet dom inte om, utan få ta med sin egen dryck (som dom sedan inte behöver dricka upp för då kommer våran dryck fram:P)
Nån mer än oss måste ju veta om det, med planering och så. Så kanske nån bästa kompis eller så. Men det ska vara en överraskning för alla (bortsett från 1 eller 2 pers kanske).
Sen minglar alla. Hälsar på varann och är glada. När alla har satt sig, utom vi och vi ska hälsa välkomna så börjar det spelas musik. Kanske bröllopsvalsen, Ja bröllopsvalsen spelas och en präst är där. I civila kläder och så kommer vi ut. Jag har en vitklänning. En enkel somrig bommulsklänning och min kille (man) har på sig nåt skönt. Jeans kanske...
Då blir alla sådär förvånade och glada och applåderar eller nåt..
Sen gifter vi oss med alla förvånade vänner och familjer. Sen äter vi, och tar fram all sprit som vi köpt och bjuder på. Sen har vi tårta. Nån enkel men god tårta. marängtårta med frukter kanske?
Sen har vi hyrt nåt band som spelar massa covers och så har vi ljus (typ julgransbelysning) i hela trädgården (för vi gifter oss på en tomt) och dansar och är glada och äter och dricker hela natten lång:)
Jag kommer ha en enkel fin ring. Vittguld för jag är en silver människa(kanske ändrar mig om det) och en vit bommulsklänning längre modell och långt hår med stora lockar, barfota eller flip flops:P

Så vill jag ha mitt bröllop. Ett enkelt med glada vänner och familjen. Där alla skrattar och mår bra och äter gott och mår gott:) Lyssna på skön musik och dansa och sjunga med till alla sommarlåtar genom tiderna:) Det kommer att vara den asbolut lyckligaste dan i mitt liv!

Nu fattas det bara 1 sak. En karl! Och inte vilken karl som helst. Utan någon som kan tänka sig min bröllops ide;)

MASSA KÄRLEK! (nästan så jag sitter nu och blir lite små kär i kärleken!)

Kommentarer
Postat av: patrik

den höll fram till ordet jeans. de funkar inte för mig. sorry :)

2008-12-29 @ 19:49:12
Postat av: Chris

Haha, vilken otur. Kanske för dig. Kanske för mig;)

2008-12-29 @ 20:25:45
URL: http://chrisandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0