-kristallklart-



Haft en underbar helg!

Barnvakt i lördags. Gick strålande smidigt, dom är ju trots allt självgående, men jag är där som en trygghet för dom två mindre. Den allra minsta ser inte största storesyrran som vuxen, och behöver någon som hon känner sig trygg och bekväm med för att kunna sova osv. Och det gick toppen och lägga henne. Innan har hon gnällt och velat följa med och hämta mamma eller pappa eller båda två. Hon ska INTE sova förrens dom är hemma, men i fredags gick hon och la sig utan en antydan till gnäll. Skönt. Och somnade som en stock gjorde hon med. Mellan syrran hade en kompis över, och dom hade väl inte större lust att gå och sova. Halv 12 tror jag det vart tyst uppe hos dom. Och det var på tiden. Äldsta tjejen låg och lästa tills hon somnade, jag vet inte riktigt när. Jag kollade på film. "Under Toscanas sol". TIPS!

Bion med Anna var super mysig. Filmen var sisådär. Vi hade större förväntningar i och med att första filmen var så bra (Vi kollade på "Vi hade i alla fall tur med vädret igen"), men helt OK ändå. Vi åt godis och drack päron MER, och så klart satt jag i en timme och var kissnödig. Min blåsa måste vara den minsta i världen och jag vill absolut inte resa mig upp mitt i filmen och störa dom som sitter bredvid oss (åt båda hållen) att behöva böka för att jag ska komma förbi. Jag vet själv att jag kan störa mig på sånt. Så jag satt där snällt:P

Sen kom vi hem till Anna och åt lite paj och drack vin innan vi gick o la oss:)
Söndagen sen. Släkt bak med Annas familj (och släkt så klart). Upp vid kvart över sju och jag var as pigg!
Åt frukost med familjen och packade sedan in alla saker i bilen. Hur mycket som helst! Sen satt vi och väntade på att alla skulle komma. Vid 9 var det bestämmt, jag tror första kom vid halv 10, och sedan droppade dom in. Vi fikade och sedan satte vi igång. Man fick springa lite mellan baket och alla barn som var med. Så vi turades.
Och jag fick med mig kakor hem! Fast det inte alls var tänkt så! TACK TACK TACK!:)
Och Anna vilken mysig helg, återigen:)!

Igår kväll blev jag kvar hos Anna efter baket. Vi kollade Wallander och sedan åkte jag hem frammåt 12. Dimmit så in i helvete! Såg ingeting på vissa ställen, bara glad att det inte kom upp ett djur just där, fast smällen hade nog inte blivit så hårt i och med att jag åkte så sakt på dom ställena:)

Idag ska jag glasera våra pepparkakor och hänga upp, det ser ut som jag även ska dammsuga och möblera om i mitt rum! Kanske trycka in nejlikorna o apelsinerna, det luktar ju så gott:)

Anna ville ses o Milla ville ses, så jag ska se om jag kan lösa det på nåt sätt. Får se. Beror på med bussar o så:)
Men nu gäller det att sätta igång så jag hinner med allt.

Och när jag vaknade i morse, eller ja för 1 timme sen, så lyser solen och all snö glittrar så där fint!
Glittrar kristallklart! (fast nu har det så klart blivit dimmit igen...)


Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0